۱۳۹۵/۱/۱۸

اخبار اخبار اخبار

آقا نشسته بودیم و داشتیم زندگیمون را میکردیم که یک دفعه خبر آمد. اونهم نه‌ یکی‌، نه‌ دو تا. همینطور خبر بود که پشتِ خبر می‌آمد.
میدونید این روز‌ها انواع و اقسامِ خبر‌ها از در و دیوار میباره. افکارت را که بخواهند به طرف بخصوصی بکشانند، انقدر با خبر و تفسیرهایِ گوناگونِ خبر بمبارانت می‌کنن که میگی‌ غلط کردم، خبرِ مرگتان. خبر نمیخوام دیگه. ولم کنید.
حالا اگر یک پوست کلفتی‌ مثلِ من از سرِ بیخیالی و بیکاری  آخبار را ببلعه البته یک استثنا هست.
بماند، این یک بحث دیگه هست.
بله داشتم میگفتم، آقا خبر آمد که مخارجِ نظامی عربستان در جهان مقامِ سوم رو پیدا کرده و از روسیه و انگلستان و فرانسه هم زده جلو. اولش فکر کردم که اشتباهی شنیدم. قبلا خونده بودم که عربستان و قطر و امارات و بحرین دارند پشت سر هم اسلحه میخرند ولی نمیدونستم که دیگه اینقدر. پیش خودم فکر کردم که اینها چه کار می‌کنن؟
خلیفه المسلمین و کلید دارِ خانهِ خدا مگر خبر نداره که روزانه در کشورهایِ اسلامی چند نفر از گرسنگی می‌میرند؟ که اینجوری خرج تجهیزات داره میکنه.
مگر خبر نداره که جوانانِ تحصیلکرده در ممالکِ گوناگون اسلامی فغانشان از بیکاری بر آسمانشان می‌رود و کسی نیست که سرمایه گذاری کرده و برایشان تولید کار کنه.
بعدش هم همه در جهان تعجب می‌کنند که چرا ایران موشکِ دفاعی‌ میسازه؟ خوب آخه بابا این اسلحه‌ها رو هر کس به عربستان فروخته از همون هم بپرسید که ایران چرا مجبور میشه که موشک آزمایش کنه. اگر هم دیدید که خودش جزو منتقدین برنامه موشکی هست، بگید ‌ای ناقلا هم از کیسه میخوری و هم از آخور؟
کسی هم که گفته سیاست فعلی برای ساختن فردا هم گفتمان را لازم داره و هم موشک را، بنظر من درست گفته و دستکم در این زمینه بخصوص دچار توهم نشده و هر دو طرف  داخلی را نگاه داشته و بر وجودشان بعنوان لازمات حالت فعلی کشور تاکید کرده.
انتقاد طرف مقابل مبنی اینکه این موشک میتونه کلاهک هسته ای حمل کنه، بنظر من بی معنی هست. چونکه خودشان میگن برنامه هسته ای کاملا مطابق توافقات میان ایران و هفت منهای یک پیش میره. پس این یعنی کلاهک ملاهکی وجود نداره. راستش هیچوقت وجود نداشت. تنها انتقادی که در شرایطِ فعلی به موشک‌هایِ ایران وارد هست، همون شعارهایِ کودکستانیِ بی‌مزهِ روش بود که در سبکِ همون شعارهایِ سبکِ انقدر قطعنامه بدن تا قطعنامه دونکشون پاره شه،  ظاهر شد.
پاسخش هم بلافاصله آمد که اگر بازرگانی با بقیه دنیا را میخواهید دست از اینگونه تحریکات بردارید. گرچه که معتقدم این یک هشدار بسیار زیرکانه بود چونکه گوینده اش دقیق هم میدونه که کسانیکه شعار روی موشک مینویسند دنبال بازرگانی آزاد نیستند و حالا دیگه تعداد شعارهایشان را چند برابر کرده و شدیدتر هم میکنند تا بهانه بدست اینوریها بدن که خودشان را کنار بکشند. از این زرنگیها و بازی دادنها و تحریک و تشویق کردنها برای یافتن بهانه برای انجام اقدامات بعدی  با صدام حسین هم سر جریان کویت انجام دادند.
حالا سود اینگونه شعارها  برای شعاردهنده ها چیه؟ دوباره در صحنه سیاسی و اقتصادی مطرح میشن. آینده توشه.
پس بزن بریم.یعنی چیزِ بی‌ مسئولیت گفتن و دیگران را در مشکل انداختن تنها برایِ مطرح شدن. بعبارتی جانفشانی به شیوهِ مموتی. یعنی انقراضِ کامل به خرج خود.


در ضمن حالا حوصله ندارم ولی حالم که سر جاش آمد میخوام در مورد کاریکاتور و آزادی براتون بگم و اینکه موضوع چقدر جدی هست؟

هیچ نظری موجود نیست: