۱۳۹۴/۱۱/۶

یک پیشنهاد

در تاریخِ ۱۲ ماهِ مارچ قرار است که دستِ راستیهایِ افراطی و نئو نازیها در برلین بر ضدِّ سیاستهای صدر اعظم آلمان دست به تظاهرات بزنند.
هر چند که سیاست‌هایِ اخیرِ صدر اعظم به هیچ وجه موردِ تأییدِ من نیستند ولی‌ مبنا، ماهیت و دلایلِ مخالفتهایِ من با راست‌ها از زمین تا آسمان فرق می‌کند و هیچ با ماهیت و دلایل آنها که افراطی و سطحی و نهایتا بی محتوا هستند همسویی ندارد.
از آنجایی که موجودیتِ دستِ  راستیها تا حدِ زیادی از وجود جمیعتِ نظاره گرشان تامین و تشویق میشود، من پیشنهاد می‌کنم که در این روز (دوازدهم مارچ) هیچ کس حتّی برای نگاه کردن و تماشایشان هم به محلِ تظاهراتشان نرفته و آنها را با خودشان و کسانیکه به ایشان اجازه تظاهرات داده اند تنها بگذارد.
بدینصورت هم تعدادِ واقعیِ ایشان و هم طرفدارانشان مشخص میشود.
اگر کسی هم‌ به سیاست‌هایِ اخیرِ صدر اعظم و وجودِ راست‌هایِ افراطی اعتراضی دارد، برایِ یک هفته پیش یا یک هفته بعدش بطورِ رسمی‌ در همان شهر و همان محل تظاهرات معرفی‌ کرده، اجازه تظاهرات کسب نماید و فراخوانِ عمومی برایِ شرکت در تظاهراتی به مخالفتِ با سیاست‌هایِ اخیرِ دولت در موردِ مسایل مشخصی‌ چون ت ت‌ای پ (TTIP) و گونه پذیرش  پناهجویان اعلام نماید و همفکران خود را به شرکت در این تظاهرات دعوت نماید. ( مخالفت نه با‌ اصلِ پذیرش پناهجو بلکه تنها با گونه و شرایطِ پذیرش موجود پناهجویان که هم بسیاری از اینان را دوباره مجبور است برگرداند و هم با سرچشمه های تولید پناهجو و سرد کردن تنور جنگ در کشورهای ایشان هیچ مبارزه جدی و درخوری نمیکند ).
زمان بیان تظاهرات و اعتراضهایتان را فقط همزمان با تظاهراتِ راست‌ها به هیچ وجهی نگذارید تا اولا هم تعدادِ واقعیِ ایشان بر همگان مشخص شود و هم این شمشیرِ داموکلس از بالایِ سرِ دیگر معترضینِ به سیاستِ صدرِ اعظم برداشته شود و کلیه مخالفین با این سیاست صدراعظم،  با راستیهایِ افراطی و نئو نازیها در یک ردیف قرار داده و برابر خوانده نشوند.
اگر هم تظاهراتی میخواهید برقرار کنید، راستیها و دیگر افراطیون را به هیچ صورت در میا‌‌نِ صفوفِ خود راه ندهید و پذیرا نگردید. ملتی هستید که خودجوش و بدون منتظر ماندن پشتیبانی دولت  انصافا کمکهای فراوانی  هم کرده اید و شایان تحسین هم هستید و سزاوار نیست که از نیاتتان این گروه و آن گروه بخواهند سوء استفاده  های خود را بکنند. همین.

هیچ نظری موجود نیست: