۱۳۹۴/۱۰/۴

عهد نابستن از آن به که ببندی و نپایی

آقای جان کری عزیز با سلام،
عطف به قانون جدید ویزای آمریکا برای شهروندان ایرانی و یا غیرایرانیهایی که که در پنج سال گذشته سفری به ایران داشته اند، اعتراضات شدید خود را به این قانون ایالات متحده آمریکا ابراز میدارم و آنرا عملی غیرمنطقی و غیردوستانه از سوی ایالات متحده آمریکا در قبال همه ایرانیان میخوانم.
بخصوص اینکه رفتارهای دوستانه اخیر دولت شما موجبات دلگرمی در بهبود روابط میان دو کشور را فراهم آورده بود.
شما با این قانون تلویحا مقر بر این باور نادرست هستید که کلیه شهروندان ایرانی قابلیت احتمالی تروریست بودن را دارند حتی آنانی که بیش از چندین دهه در کشورهای اروپا و آمریکا بسر میبرند.
یادآورتان میگردم که بنا به منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد توشیح گردیده توسط  قریب به همه کشورها منجمله ایالات متحده آمریکا، اصل برائت است و همه افراد بیگناه هستند مگر آنکه گناه ایشان به اثبات رسیده باشد.
بدینوسیله نه تنها توهینی مستقیم به همه ایرانیها انجام داده اید و نه تنها اقدامات دوستانه و آشتی جویانه اخیر دولت خود را بزیر علامت سئوال بردید و نه تنها اصل برابری آحاد را مخدوش نمودید بلکه غیر مستقیم معتقد بودید که شهروندان کشورهای دیگر نیز مانند کشورهای اروپائی، ژاپنی و یا چینی که در پنج سال اخیر سفری هرچند توریستی به ایران داشته اند در عرض یکی دو هفته مدت اقامت تفریحیشان در ایران به تروریست احتمالی مبدل گشته اند. 
یعنی قابلیت دموکرات متقاعد بودن و دموکرات باقی ماندن  شهروندان این کشورهای دموکرات غربی و یا متحدین چینی و ژاپنی ایشان  را به زیر علامت سئوال برده و به چالش جدی کشیده و تا حد صفر تنزل داده اید. اینکه آنها به این مسئله اعتراضی دارند یا نه، مربوط به خودشان است.
بعنوان یک انسان از شما خواهش میکنم تا در مورد تصحیح این قانون سریعا اقدام نمائید.

با سپاس فراوان و آرزوی کریسمسی شاد برای شما و هموطنانتان.

هیچ نظری موجود نیست: