۱۳۸۹/۷/۲۷

سازمان ملل یا سازمان دول؟


از موقعیکه این به اصطلاح وبلاگ رو راه انداختم هی توی این وبلاگ و اون وبلاگ میگردم. دنبال چی هستم خودم هم نمیدونم. راستش همه چی و هیچی.  شده برام  تفریحات  سالم که  بابتش چند سال دیگه باید عینک ذربینی بزنم ولی بجاش دلم خوشه که حسن رو میشناسم  حسین رو میشناسم با اکبر سلام و علیک دارم و از اصغر دلخورم کامنتهاشم یا پاک میکنم و یا دستکاری.
این وبلاگا انصافا چندتاشون جالب بودن که اونا رو هم از بس از این وبلاگ به اون وبلاگ رفتم اسماشون یادم رفت و چند تاشون هم شوت شوت بودن که اونا رو  زود اسماشون رو بزرگ نوشتم که دیگه توشون نرم ولی یکیشون بود که اشنا از اب دراومد. شوت بود ولی بدبختانه اشنا. ما اگه شانس میداشتیم  روز اول با کت و شلوار دنیا میامدیم.
ناقلا نمیخواست خودشو لو بده ولی من فهمیدم کیه. بالای وبلاگش نوشته بود من همان اشنای قدیمی هستم اگر منو بشناسین.
این اگر بچه محل ما که اسمشو نمیخوام اینجا بیارم نباشه من این گردنو میزنم. اونم از همون بچگی از این ادرسای من دراوردی مسخره میداد و جالب اینکه خیلیا هم به دام شوخیهای بیمزش میفتادن. عین این رئیس جمهور منتسب و اوسا موشایی بود. بیمزه  یخ  و بی خاصیت.
همه هم از دستش به ستوه رسیده بودن. اونم خودش میدونست  ولی از رو نمیرفت. رو که نبود سنگ پای قزوین بود. تازه بعدها هم که بزرگتر شدیم و ریش و پشم  بهم زدیم  او دیگه روش مثل  سنگ پای قزوینی شده بود که روش کاکتوس نیومکزیکویی دراومده باشه. شپش هم بدون سپر و زره تو موهای صورتش نمیرفت. عین همین محمود منتسب.
این بیچاره محمود منتسب که علیرغم میل رئیس جمهور لبنان رفته بود اونجا حالی کردها. توی مملکت خودش فحش میخوره توی لبنان استقبال ازش میکنن بارک الله بهش میگن دمت گرم بارش میکنن. خب جیبش رو هم خالی میکنن ولی مسئله ای نیست. مال باباش که نیست که ناراحت بشه.  خدا بیامرز یاسر عرفات هم وقتی که دید پول مول توشه چنان لبی به بگین داد که انجلینا جولی هم به براد پیت نمیداد. لبنانیها و فلسطینیها عادت دارن.  تازه هنگام اقامت محمود منتسب هواپیماهای اسرائیلی هم مثل مگس دور سرش میپریدن.
این سازمان دول هم که دنیا رو آب برده و اونو خواب.  نه به مهمان ناخوانده شدن محمود منتسب اعتراضی کرد و نه به تجاوز هواپیماهای اسراییلی به حریم هوایی لبنان.  بان کی مون فقط گفت  کو حرکت؟  من دیگه سازمان ملل نمیگم  چونکه اصلا بفکر ملتها نیست همش هوای دولتها رو داره. نماینده دولتها اونجا هستند نه نماینده ملتها.
مثلا شما واقعا خیال میکنید که دولت مصر نماینده واقعی ملت مصر هست. همین محمود منتسب نماینده ما ایرانیها هست؟ دولت افغانستان، دولت پاکستان، دولت چین دولت حتی خود امریکا نماینده های واقعی ملتهاشون هستن؟ تقلب انتخاباتی جرج بوش  یادتون رفته، مال کرزای یا مال مبارک یا مال سوریه و بقیه.
از همه باحالتر دولت عربستان سعودی هست. عربستان سعودی تنها کشوری توی دنیا هست که کشورش به اسم خانواده حاکم هست انگار که تو قباله باباش نوشته بودن.
مثلا اسم فرانسه فرانسه سارکوزی نیست. انگلستان اسمش انگلیس الیزابتی نیست حتی ایران هم اسمش مثلا الجمهوریه الایرانیه المموتیه نیست ولی عربستان هست. عربستان چه شما خوشتون بیاد چه نیاد سعودی هست. خب آخه بیغیرت برای خالی نبودن عریضه هم که میشد میذاشتی عربستان هاشمی  که بگی بنده پرده دار حرمم و از این چیزها نه اینکه سعودی. شما عراق صدامی میگفتین یا فقط عراق؟ عمان قابوسی میگفتین یا فقط عمان؟
حالا نماینده این مملکت در سازمان دول نماینده کی هست؟ دولت یا ملت؟ اینکه دیگه حتی اسم رو هم کاملا مشخص کرده. حالا ایران را بگید یک چیزی. اونو میگن اقا خودشون انتخاب کردن تقصیر ما چی هست خلاصه خودشون حسابی رو میزنن به کوچه علی چپ. ولی عربستان سعودی رو چی میگن.
دولتهای رئیس جمهورهای مادام العمر موروثی سوریه و مصر رو چی میگن؟ پاکستان و افغانستان رو چی میگن؟ جمهوری آذربایجان چی؟ پس ببینید. این سازمان در اصل سازمان دوله نه سازمان ملل. به نام ما به کام شما.
خب درست بگید بابا ما اتحادیه قلدرهای جهان هستیم دست آخر هم یکجوری با همدیگه کنار میایم. شما هم خودتون رو لوس نکنید.
روتون نمیشه؟ خب توی این وبلاگ بنویسید. اینجا بجز در مواردی  بخصوص (حدودا نه یا ده مورد مشخص که به کسی هم نمیگم که چی هستن تا همه جا مثل آس بزنمشون زمین و بگم  حکم لازم) ازادی بیان هست. 
اینجا حتی اون ناشناس هم که میگه برو هزار بیت از نظامی عروضی بخون میتونه حرف بزنه.

۳ نظر:

یکی هست یکی نبود گفت...

نوشته هات رو دوست دارم اردوان

parisa گفت...

سبک نوشتاری خوب خودت رو داری
خوشم میاد
فقط یه کم تندی می کنی انگار ?!که لزومی نداره
یعنی بی اونکه عصبانی باشی یا دلخور با خواننده تند حرف می زنی
خوب! میل خودته که تغییرش بدی یا نه. به مرور متوجه می شی که لازم هست این کار رو انجام بدی یا نه؟
نظری درباره مطلبت ندارم و فقط خوندم و دنیا رو از یک زاویه دید جدید هم دیدم که زاویه دید تو است
از اولی که سر و کله ات پیدا شده همینطوره
خوشحالم که سروکله ات پیدا شده دیدن جهان از زوایای متفاوت به تکامل بشر کمک می کنه
ممنونم اردوان خان جان

اردوان کوشا گفت...

پریسا جان
خل و چل جان ( این اسمه رو من نگفتم. زود نندازیدش گردن من. طرف خودش خل و چله)
راستش میخواستم که در مورد این نوع نوشتن جواب بدم. یعنی جواب که نه توضیح بدم. ولی اگر اجازه بدین میذارم سه چهار ماه دیگه این کارو میکنم. تا اونموقع هم شاید یک کمی بیشتر به هم دیگه عادت کرده باشیم. شایدم نه. فقط اگه من یادم رفت یک یاداوری کوچیک بکنین که بد قول نشم.
فقط یک چیز رو از همین الان میگم. با راه انداختن این وبلاگ نه قصد حمله به کسی رو دارم و نه قصد دفاع از کسی. فعلا سعی کنین یکجوری تحملش کنین دیگه بابا. اینم یک جزئی از جامعه هست دیگه.