۱۳۸۹/۷/۲۱

گندم گل گندم گل گندم



نمیدونم که بقیه هم یادشون میاد که آهنگی بود قدیمی که در اون یکعده کشاورز باهم میخوندن که گندم گل گندم گل گندم گل گندم  زمینش مال ماست پولش مال مردم مال مردم  و اینو دوسه بار تکرار میکردن.
حالا این اهنگ منو یاد رئیس جمهور منتسب انداخته که روزی که میخواست انتساب بشه به مردم قول داد که پول نفت رو ببره سر سفره شون. مردم راحت طلب زودباور و تنبل هم فکر کردن منظور سفره اونا هست غافل از اینکه رئیس جمهور منتسب منظورش سفره لبنانیها بوده. یعنی زمینش مال ماست و پولش مال مردم.
توی این زمانیکه همه در ترس و لرزن که بالاخره این تحریمات چه ریقی از مردم میکشه بیرون رئیس جمهور منتسب چه کار میکنه؟ میره لبنان و چهارصدو پنجاه میلیون دلار ضمانت مالی به کی میده به مردمی که حداقل هزار کیلومتر از ما دورن. کنار مرزهای خودمون همسایه ها برامون تره هم خورد نمیکنن. ما دنبال پشتیبان کجا میگردیم در بخشی از کشور پهناور لبنان که آفتاب در آن هیچوقت غروب نمیکنه. با اینکار رئیس جمهور منتسب با یک حرکت قشنگ به همه میگه بفرما. دیدید ما کردیم و شد. فکر کردید بچه گیر آوردید. ما این کمک های رادار گریز را بالاخره به مقصد رسوندیم.
ممکنه که ما ناراحت بشیم و بترسیم که ای وای فردای ما چی میشه. هیچی نمیشه. اونهایی که تحریم کردن تنها. فروش بعضی چیزا رو تحریم کردن نه خرید نفت با قیمت پائین رو از ایران. یعنی ایران هنوز هم میتونه دو سه لیتر نفت ناقابل بفروشه و به اندازه آروم کردن مردم چهارتا آشغال چینی بخره و بیاره توی مملکت خرج کنه. برعکس نظر بقیه من فکر نکنم که ایران ورشکسته شده باشه. ورشکسته به کسی میگن که دیگه نتونه فعالیت اقتصادی بکنه. ایران بدبخت شده یعنی از ورشکسته شدن هم بدتر. با شرایط خیلی بد اقتصادی به زندگی خرخاکی خودش ادامه میده.  آینده هم چی میشه بماند. پس از من جهان را آب گیرد.
آینده مال کره خره.

۳ نظر:

? گفت...

اردوان جان اگر تو سایت بالاترین عضو نیستی برای بهتر دیده شدن مطالبت میتونم برات یه اکانت ارسال کنم.

گمنامیان گفت...

سلام
آفرین به تو
فکر میکنم خوب باشد که عضو بالاترین بشوی و آنجا هم فعالیت کنید،
قلم خوبی دارید،
اما اگر کمی رسمی تر بنویسید، خیلی بهتر خواهد بود.

کریم گفت...

چه میشه گفت دوست عزیز! جز حقیقت چیز دیگری بیان نکرده اید