۱۳۹۴/۱/۶

گل بود به سبزه نیز آراسته شد

به به به، چشم و دلمان روشن که پدرِ القاعده و داعش حالا دیگه شمشیر را از رو بسته و با پایِ خود واردِ میدان شد. حالا دیگه کیه که جرئت کنه بیاد جلو؟ طرف به اصطلاح عصبانی هست و این چیزها دیگه حالیش نیست.
از خودم هی پرسیدم  موضوع از چه قراره؟ خیلی داشتم فکر میکردم به یک نتیجه هایی هم رسیده بودم که یکدفعه این اکبرآقا بغل دست من چند تا تئوری داد و هم مسیر افکارم را تغییر داد و هم اینکه یادم رفت که داشتم فکر میکردم. فکر کنم که عمدا میکنه تا منو عصبانی کنه.
تا حالا اینطور بود که عربستان چند پولِ سیاه مینداخت جلویِ یک بابایی در یک کشوری مثلاً ملا عمر در افغانستان، یک خورده هم ادویه دین و ایمان بهش می‌زدند و برایِ مردمی که داشتند از گرسنگی میمردند و سر پناهی در زمستان نداشتند به جایِ مدرسه و محلِ کار که بتوانند درآمد کوچکی حاصل کنند، مسجد میساختند که با شکمِ خالی‌ ولی‌ بجاش دل نورانی، راضی به رضای او از گشنگی بمیرند یا همدیگر را بکشند  که یکدفعه دید‌ وای همون کار داره در همسایگی خودش یمن انجام میشه.
البته قبلش شورایِ امنیتِ سازمان ملل ( من نمی‌دونم چرا این اسم را که میشنوم یا می‌خونم یادم به سازمان امنیت ایران میفته؟) پیشتر از اون گفته بود که اوضاع یمن خرابه و شورا تصمیم داره که از رئیس جمهورِ فراری پشتیبانی کنه.
آقا هنوز این جمله را تمام نکردند که جانشینان خلفای راشدین یعنی خلفای فاسدین با ۱۵۰۰۰۰ مجاهدِ متعهد و ۱۰۰ تا هواپیمایِ جنگی راه افتادند جلو و به گسترشِ عدلِ عربی‌ پرداختند.  از این چیزها هم که به اندازه کافی خریدن و غم و نگرانی ندارند.
البته این پاسخِ مستقیم و صریحِ آنها به گروه‌هایی‌ بود که در کشورِ مجاور از کمک‌هایِ ایران برخوردار شده و به قدرت رسیده بودند. هیچکس هم نبود که ازشان بپرسه یا اخی تو که میخواستی بساط عدل و عدالت را گسترش بدی، پس چرا در مورد القاعده و طالب و داعش و گروه النصر و غیره اینکار را نکردی که تمام دنیا داره بهشان فحش میده؟ تو که معتقدی اقلیت شیعه یمنی قدرت را غصب کرده پس چرا وقتیکه اقلیت سنی بحرین به کشتار اکثریت شیعیان دست زد با تانک و سرباز رفتی و یک سرویس به مردم بحرین دادی؟ تو که معتقدی شیعیان اصلا مسلمان نیستند پس چرا هر سال موقع حج در کیسه را گشاده و راهشان میدی که هفت بار بچرخند و هفتاد بار جیبت را پر کنند؟
جالبیش اینجاست که کشور‌هایی‌ مثلِ سودان و پاکستان هم که هشتشان گرویِ نهشان هست ابراز کردند که میخواهند  نیرویهای کمکیِ جنگی برایِ عربستان ارسال کنند.
البته این عملشان را من نمی‌فهمم ولی‌ این اکبر آقایِ بغلی میگه که برایِ اونها پول مول توشه هر چی باشه  اخی های خلفای فاسدین بموقع سر کیسه را براشون شل میکنند. نه تنها برای اونها سر کیسه را شل میکنند بلکه برای کارخانه های اسلحه سازی هم شل میکنند.  ضمنِ اینکه بعضی هاشون رقابت از نوع دیگه با ایران هم دارند.
مثلاً پاکستان اصلا خوشش نمیاد که نفوذِ اقتصادی ایران و سرمایه گذاریهاش در افغانستان گسترش پیدا کنه و یا اینکه راهِ بندرِ چابهار به سمتِ شمال و قندهار و هرات باز شده. پاکستان افغانستان را ارث پدری خودش میدونه. از نظر استراتژیکی نظامی هم اگر پاکستان در برابر هند تا قندهار را در اختیار نداشته باشه ضربه پذیر هست.
حالا هم من با اجازتون برم یک کم اخبار گوش بدم ببینم چی‌ شده، اخبارهایِ موثق نه‌ از رادیو و تلویزیون بلکه از اکبر آقا.
آها، یکی از چیزهایی را که بهش فکر میکردم دوباره یادم آمد. از زمان ملکه صبا و پیش از آنهم ساکنین یمن و عمان آبشان با ساکنین عربستان توی یک جوی نمیرفت. یعنی میخوام بگم درسته که حوثی ها شیعه هستند یا بهتر بگم یکی از شعبات شیعه هستند ولی نمیبودند هم چندان طرفداری از عربستان نمیکردند. یادمون نره که تا پیش از اونهم یمن یکی از فقیرترین کشورهای عرب بود و راحت میشد که توش اردوگاه القاعده درست کرد.
باور نمیکنید، بروید از شارلی ابدو بپرسید.
آها، یک چیز دیگه هم یادم آمد. زمانیکه روسها رفتند و به کمک مردمی که از سوی رژیمشان تحت فشار بودند شتافتند ولی در واقع دامنه نفوذشان را در شرق اوکرائین و شبه جزیره کریمه گسترش دادند از دید جهان کار قبیح و ناپسندی بود. حالا باید دید که نگاه مردم دنیا به ماجرای یمن و جنبش آزادیبخش سعودی چیه؟
سومین چیزی که یادم آمد این ضرب المثل عربی بود. الناس عبید من الدرهم و الدینار
. عربستان هنوز هم که هنوز است معتقد است میشه مردم را خرید. باید هم اقرار کرد که با این فرضیه موفقیتشان بالای نود و نه و نیم درصد بوده.
چهارمین چیز هم این بود که کشورهای عربی میخواهند یک ارتش متحد تشکیل دهند که به یاری آن تروریسم را نابود کنند. من پیشنهاد میکنم که سردارسرلشکر البغدادی را هم فرمانده کل قوا بکنند. حالا پاکستان این میان چه میکنه را فقط پاکستان و آل سعود و خدا و دو سه تا دیگه میدونند.


پنجمین چیز هم این بود که سلاحهایی را که آلمان برای دفاع به عربستان فروخت در خود عربستان به کار گرفته نشدند بلکه آنور مرز شروع کردند به ترق و توروق راه انداختن. اینهم جزو دفاع حساب میشه؟

هیچ نظری موجود نیست: