۱۳۹۴/۳/۳

چگونه آزاد و دموکرات شویم؟

چونکه حال و حوصله مقدمه چینی ندارم و از اون گذشته خودتون همه اون چیزایی که من میخوام با بدبختی و رعایت املا و انشا توی مقدمه بیارم، میدونید پس از اون میگذریم و مستقیم میریم سر سئوال اصلی.
مامورین نیروی انتظامی در افغانستان ماهی صد دلار یا بقول خودشان دالر حقوق میگیرند ولی بجایش دستشان باز است که رشوه بگیرند.
افراد نیروی طالبان ماهی سیصد دلار یا بقول خودشان والله برادرجان دالر میگیرند و کنارش هم یک چیزی از پول مواد پوادی که فرماندهان طالب برای ضربه زدن به دشمن و استوار کردن بیضه اسلام میفروشند گیرشان میاد.
افراد داعش ماهی پانصد دلار یا دالر حقوق میگیرند و اجازه دارند تا آنجائیکه دلشان میخواد نعره بکشند و عربده بزنند. حوصله شون هم که سر رفت چهارتا آثار باستانی خراب کنند و پنج تا سر ببرند و زنهای اسیر شده را هم برای اینکه فاحشه نشوند به عقد موقت خود که همان صیغه باشد ( این برادران میگن صیغه بدعتی ایرانی هست ولی عقد موقت اسلام ناب است) دربیاورند.
پول همه اینها حتی ماموران دولت هم از عربستان میرسد. بایکدیگر هم که میخواهند گفتگو کنند باید زیر چتر عربستان و در کشور قطر این ابرقدرت جهانی باشد.
حالا هم بخاطر همین نقل و انتقالات افراد گروههای مختلف، اوضاع در کشور افغانستان شیر تو شیر شده ( کرزای بیچاره میگفت ما شیر هستیم ها. ما نمیفهمیدیم و میخندیدیم).
 افراد طالب که پول و هیجان بیشتر بخواهند میرن داعشی میشوند و داعشی هایی که دیگه از وحشی بازی خسته شده اند میرن طالب میشوند. مامورین دولتی که جای خود داره تا ببینند مواجب و رشوات آسمانی نمیرسند به یکی از ایندو گروه میپیوندند و طالبهایی که توبه کرده اند و به اصطلاح آدم و دموکرات شده اند برمیگردند و مامور پلیس میشوند و فقط به رشوه گرفتن بسنده میکنند.
به این میگن اقتصاد باز و دموکراسی و داشتن حق انتخاب برای مردمان در حد اعلا که افغانها پیشتر اصلا نداشتند و حالا از برکت سر این و آن خیلی زیاد دارند.
در همین رابطه از کشش میان اقوام در افغانستان هم نهایت استفاده بعمل میاد.
آخرین خبر هم اینه که داعش داره از تاجیکستان جذب نفر میکنه. سناریو دیگه کامل کامل شد.
طالبان ارگانیزه شده از سوی سازمان های مخفی پاکستان و عربستان بیشترشان از قبایل پشتو بودند.
حالا برای حفظ  تعادل داعش از تاجیکهای تاجیکستا جذب نفر میکنه که دشمنی میان اقوام در افغانستان نه تنها پایان نیابد بلکه بیشتر هم بشه و پای کشمکش میان افغانستان و تاجیکستان هم به میان کشیده بشه.
شکر خدا که کسانی آمدند و افغانستان را مانند عراق حسابی دموکرات دموکرات کردند و حالا هم دارند خودشان میروند تا به دیگر وظایف و مسئولیتهای جهانیشان برسند.

کارگردان : آمریکا
منشی صحنه : عربستان 
پیام عمل : بشکن و بالا بنداز
دورنمای عمل : دور نما چیه؟ دور نما نمیخواد. دم غنیمت است
بازیگران یا بعبارت دیگر بازی داده شدگان : امت همیشه در صحنه


این میان هم بنده یادم رفت چی میخواستم بپرسم. شاید همینهم بهتر باشه.

هیچ نظری موجود نیست: