۱۳۹۲/۱/۱۲

با ما شوخی میکردند و ما نفهمیدیم

امروز هم مثل همه روزها از خواب بیدار شدم. راستش رو بخواهید مثل هر سال ( یعنی هرسال از وقتیکه مهاجرت کردیم به اینجا) خوشحال بودم که امروز تعطیله. علتش هم برام مهم نبود. مهم این بود که تعطیله، فیتیله امروز تعطیله پیش خودم فکر میکردم. کیه که از تعطیلی ناراحت باشه؟
از دیروز توی رادیو و تلویزیون و اینها همش میگفتن که فردا مواظب باشید کلاه سرتون نره چونکه بنا برسم و رسوم اینجا اول آوریل معموله که دروغ بگن. البته به پای ما که نمیرسند. مال ما هر روز، روز دروغه ولی خب. اینجا حداقل انصاف داشتند و اعلام خطر کردن.

خلاصه توی این حال و هواها بودم که یکدفعه عیال یادم آورد که سی و چهارسال پیش درست در چنین روزی آقا نظام جمهوری اسلامی را رسما اعلام نمودند و گفتند که :
حكومتي كه در آن اقشار ملت به يك چشم ديده مي شوند و نور عدالت الهي برهمه و همه به يك طور مي تابد و باران رحمت قرآن و سنت بر همه كس به يكسان مي بارد. مبارك باد برشما كه در آن اختلاف نژاد مطرح نيست و همه برادر و برابرند.
خیلی چیزای دیگه هم گفتند و تبریک هم بهمون گفتند.
مبارك باد بر شما روزي كه در آن، تمام اقشار ملت به حقوق حقه مي رسد. كشور از دست چپاولگران و غارت پيشگان نجات يافت. مقدرات خودرا به دست گيريد. مجال به فرصت طلبان ندهيد. نگذاريد نفتخواران و مفتخواران به صفوف فشرده شما رخنه كنند.

ما هم خوشحال که بالاخره به مقاصدمون رسیدیم. روز بروز دیدیم مقدراتمان را از دستمون دارن در میارن. فرصت طلبان و مفتخواران و سپس چماقداران به صفوف فشرده مون چنان حمله یمین و یساری کردند که کار از رخنه گذشت.
چند وقتی گیج بودیم که اون چی بود این چیه؟

از وقتیکه به اینجا آمدم متوجه شدم بابا، حضرت آقا و همراهان مبارک توی نوفل لوشاتو که بوده یاد گرفته بودند که اول آوریل که شد یک دروغ رسمی بپرانند. حالا چرا شما جدیش گرفتید؟
بخاطر نزدیکی و احترام با مناسک و مراسم دیگر کشورها مجبور شد از این کارها بکنه. سیاستمدار به این میگن.

حالا شما نمیفهمید، دیگه تقصیر او نیست و نبوده. برید یاد بگیرید.

هیچ نظری موجود نیست: