۱۳۹۹/۱۰/۳۰

پیدایش یک واحد اندازه گیری جدید

 

همه میدانیم که برای سنجیدن میزان و مقدار چیزهای مختلف واحدهای مختلفی وجود دارند. برای مثال دو کیلو گوشت (البته الآن بندرت این مقدار گوشت در سبد خریدی کسی قرار دارد، تنها از ما بهتران) یا سی لیتربنزین اینرا هم خدا بده، برو در پایینی و یا صد مترمکعب گاز البته اگر بتوانید از قطر وارد نمایید و یا صد و بیست کیلووات برق که اجازه آنرا هم باید مزرعه داران بیت کوین یا درست تر بگم بیت کورن چینی به شما بدهند. خلاصه همونطور که می بینید برای هر چیزی واحد اندازه گیری وجود دارد و همه هم این واحدها را  میشناسند.

ولی در مورد بیشرمی یا دریدگی واحد مشخصی وجود ندارد. همگی میگویند بی نهایت بیشرم یا خیلی دریده و غیره.

بتازگی مجمع دانشمندان واحد ساز پیشنهاد جالبی ارایه داده. واحد اندازه گیری بیشرمی را گذاشته اند آخوند. مثلا دو آخوند بیشرمی کرد. البته این واحد زیرواحدها و یا فرا واحدهایی هم دارد. مثلا میلی آخوند و یا میکروآخوند ولی اینها بندرت پیش میآیند. بجایش کیلو آخوند و خروار آخوند برای اندازه گیری بیشرمی زیاد مصرف دارد.  

یا بیست واحد آخوند دریدگی در این گفته وجود داشت.

ناگفته نماند که برای دروغ هم واحدی پیشنهاد شده که هنوز به تصویب مجمع دانشمندان واحد ساز نرسیده چونکه اینها بخاطر کرونا و لاک داون هنوز نتوانسته اند به محل اجلاس مجمع بروند و در موردش رای دهند. واحد اندازه گیری دروغ را میخواهند سردار بگذارند. پس از ماجرای زدن هواپیمای اوکرایینی و اظهار بی اطلاعی اولیه سرداران سپاه، این پیشنهاد داده شده است.

مثلا اگر قالیبافی به شما وعده رساندن قالی داد ولی به انجامش نرساند شما میتوانید بگویید طرف به اندازه سه سردار به شما دروغ گفته است. اینجا هم نیم سردار دروغ یا ربع سردار دروغ یا دو سیر سردار دروغ کمتر پیش میآیند. اینجا هم فرا واحد کاربردهای بیشتری دارد.

هیچ نظری موجود نیست: