۱۳۹۳/۱۱/۲۷

دو خبر


آقا میگن که پول نفت دوبی و امارات مدتهاست که تمام شده و درآمد نفتی ندارند ولی چون رابطه خوب با خدا دارند تمامی کسانیکه در ممالک خاورمیانه از راههای "حلال و قانونی" کسب درآمد کرده اند سر راه سفرهای خود به حج مقادیر زیادی از این "پولهای حلال" را به دوبی میبرند و سرمایه گذاری میکنند تا "آخرت" خود را تامین کرده باشند.
منبع خبر این اکبرآقای بغل دست من.

خبر دوم هم راجع به انتخابات ایالت هامبورگ در آلمان هست که دیروز به میمنت و مبارک برگزار شد ولی همونطوری که سیاستمداران عزیز حدس میزدند مردم استقبال چندانی از مشارکت در انتخابات نکرده بودند. بخاطر همینهم سن انتخاب کنندگان را پائین آوردند بلکه تعداد بیشتر بشه. 
سن انتخاب کنندگان را رسونده بودند به 16 ولی بازهم استقبال زیادی نشد. خانم  یاسمین فهیمی از حزب سوسیال دموکرات حتی پیشنهاد کرد برای راحت تر رای دادن مردم، صندوقهای رای را ببرند در فروشگاههای زنجیره ای ولی موافقت نشد.
منبع خبر تلویزیون آلمان

من فکر کنم که نماینده صنف جیگرکی مخالفت کرده بود چونکه جیگرکی زنجیره ای در آلمان وجود نداره. البته باید هم اذعان کرد که از انتخابات استقبال شد ولی چونکه سن انتخاب کنندگان کم بود و در این سن معمولا انسانها دیگه با قلم و کاغذ سر وکاری ندارند بلکه با اس ام اس و اینطور چیزها کنار میان، این بیچاره های شانزده ساله حیران مانده بودند که با این برگه رای و این قلم چه کار بکنند؟
من پیشنهاد تکمیلی میکنم که صندوقهای رای گیری را تحت نظارت سازمان ملل  ببرند به کودکستانها و مغازه های اسباب بازی فروشی که سطح خدمات انتخاباتی را حسابی پوشش بده و همه کارآموزان هم بتوانند راحت در انتخابات شرکت کنند. ناظران سازمان ملل که اونجا باشند تقلب هم توش نمیشه. اگر هم شد در حد استانداردهای بین المللی هست.
تازه میشه میانشان قرعه کشید و مثلا به نفر پانصدم اجازه داد که دوبار رای بده. اینجوری مخصوصا میان جوانترها برای رای دادن یک شور و حالی ایجاد میشه که نگو.

منبع خودم، مگه ما آدم نیستیم که پیشنهاد بدیم؟

هیچ نظری موجود نیست: