۱۳۸۹/۹/۱۱

من یکی که حسابی گیج شدم


پیشترها که بچه بودیم فکر میکردیم که ای بابا کی میشه که ما هم بزرگ بشیم و مثل اون احمد آقای توی خیابونمون قوی بشیم. میدونید چرا او قوی بود برای اینکه خیلی پول داشت.
مادر بزرگ خدابیامرزم میگفت نه بابا اون اصلا هم قوی نیست تازه از موقعیکه پول مول هم بهم زده ضعیفت تر هم شده چونکه ترسش زیادترشده ما هم طبق معمول نمی فهمیدیم که خدا بیامرز چی میگه.
پولدار بشی و تازه بترسی؟ مگر میشه؟ خب بعله که میشه پول داشته باشی ولی قدرت نداشته باشی یعنی  ول معطلی. پس از این پول و دارائیت کی باید محافظت کنه؟ کمیته سر خیابون؟ اون که خودش اهل دله. پس باید دنبال یک بابایی باشی که خودش بزن بهادر باشه و در برابر مقدار مناسبی پول حلال در مقابل بقیه بزن بهادرها ازت دفاع کنه یا اینکه حداقل یک جوری آبرومندانه قضیه ها رو برات روبراه کنه که اگر یکجا ضرر کردی یکحای دیگه سود کنی. میفهمی که چی میگم که؟
با این اسنادی که این ویکی لیکس بازم داده بیرون گندش بالا آمده که کشورهای حوزه خلیج فارس هم از قماش همون احمد آقای خودمون هستند. منظورم احمد مموتی نیست یک احمد اقای دیگه س. ما توی این مملکت که یکی و دو تا احمد آقا نداریم که.
خلاصه پولی توی این کشورهای عربی پیدا شده، چهارتا ساختمان و تاسیسات ساختن یا بهتر بگم دادن براشون با چند برابر قیمت بسازن حالا میترسن که مبادا یکی بیاد خرابشون کنه.
راستش رو بخواهید من درست نمیدونم که در برابر این ویکی لیکس چه موضعی باید بگیرم. از یک طرف تمامی این اسناد بسیار محرمانه و خانمان برانداز حداقل تا اونجائیش که مربوط به ایران میشد برای من یکی چندان تازگی هم نداشت. مثلا اینکه عربستان حتی راه هوایی در اختیار اسرائیل گذاشته بود رو که شیش هفت ماه پیش توی مطبوعات نوشتن که. پس چیز جدیدی نبود.
اینکه مصر با ایران چندان خوب نیست هم کشف جدیدی نیست از زمان عبدالناصر خوب نبوده. اینکه مثلا برادر کرزای هم بزرگترین معامله کننده مواد مخدر هست رو هم که صد بار توی مطبوعات غرب نوشتن. یا اینکه برلوسکونی چه جور آدمی هست رو هم که حتی خواجه حافظ بیجاره هم خبر داره. اینکه وزیر امور خارجه آلمان یکدفعه فیوزش میپره و طاقت انتقاد را نداره و دری وری هم زیاد میگه هم لازم نیست ویکی لیکس بخونید. یادمه زمانیکه تازه آمده بودیم اینجا توی تلویزیون نشون میدادند که این بنده خدا جلوی دوربینهای تلویزیون داد میزد و به خودش فشار میاورد که عراقیها یک موشکهایی دارند که تا برلین هم میرسه. تا برلین. بنده خدا رنگش هم سرخ میشد و حتی از پشت صفحه تلویزیون میتونستی بفهمی که فشارش 28 رو 19 هست. اونموقع زمانی بود که آمریکا میخواست به عراق حمله بکنه و دنبال متحد میگشت و صدراعظم وقت آلمان هم میگفت من که نه ولی خدا بهمرات. بعد از یکی دوسال وقتیکه خبرنگارا ازش توی خیابون پرسیدن یادته چی میگفتی عصبانی شد و گفت راحتم بگذارید و برید یک کار بکنید که موثر باشه و دوید و رفت سوار ماشین شد و زود از اون محوطه رفت.
اگر شما با کسان دیگه از کشورای دیگه هم که ویکی لیکس در موردشون اسناد افشا کرده صحبت بکنید می بینید چیزایی که مربوط به کشورشون بوده را تا حد خیلی زیادی اونا هم میدونستن. پس کلا مطلب تازه ای در این میون در نیومده. اینکه ایران موشک از کره شمالی خریده هم که والا همه میدونن. حالا این و هو جنجالها چیه؟  از طرف دیگه میگن که سیستم دفاع ضد موشکی برای مقابله با موشکهای ایرانی لازم داریم. چی شده؟ موشکهای ایرانی دارن میان. از کجا میان؟ از بالای سر روسیه میرن قطب شمال و از اونجا هم میان کالیفرنیا. خب مسئله ای نیست، بالای سر روسها که رسید اونا میندازنش پائین. نخیر نمیشه. چرا نمیشه؟ برای اینکه سیستم موشکی روسها چندان قوی نیست. ای بابا تو که خودت تا دیروز برای مقابله با سیستم های موشکی قوی روسیه میخواستی توی لهستان و چک سیستم های دفاعی نصب کنی که حالا میگی موشکهای روسی چندان هم قوی نیستند؟ چکار کنیم حالا؟ قسم حضرت عباس یا دم خروس؟
می بینید توی این افشاگریها صد تا سئوال مطرح میشه. از طرف دیگه یکدفعه سوئد یادش میاد که این بابا جولیان آسانج به زن و دختر مردم توی سوئد با چشم بد نگاه میکرده و به اونا پیشنهاداتی کرده بوده. آمازون ساپورتش رو از ویکی لیکس قطع میکنه و اینترپل دنبال آسانج میفته. اینترپل اصلا قانونا اجازه نداره که اینکار را بکنه. همه اینها نشون میده که دارن روی آسانج فشار میارن. آسانج هم زیر زمینی شده تو کجا؟ تو انگلیس. از همون جا هم داد میزنه پدرسوخته ها صبر کنید بقیه ش رو هم میدم بیاد بیرون.
من یکی که همه اینا رو کنار هم میذارم حسابی گیج میشم که جواب این چیستان رو حالا کی میخواد بده؟ بگذریم که رئیس جمهور منتسب. بعله آقا، منتسب. منظورم منهم منتسب بود نه منتصب. نمیذارن آدم حرفشو بزنه. هی میپرن وسط حرف آدم.  والا. خب نمیخوای گوش بدی بگو حرف نزن نمیخوام گوش بدم دیگه هی حرف آدمو قطع کردن چیه؟   چی میگفتم؟ ها  بگذریم که رئیس جمهمور منتسب ما میگه اصلا چیزی نیست. او به خیلی چیزای دیگه هم گفته بود اصلا چیزی نیست ولی ریق مردم در رفت و دیدن خیلی هم چیزهست.
در هر جال خیلی از این چیزها رو ملت میدونستن و در درست بودنشون هم شکی نیست ولی وقتی که میخوای یکنفر را از خوردن شیرینی منصرف کنی انقدر بهش شیرینی بده تا بالا بیاره. در مورد اخبار هم همینه. هم اینکه اطلاعات دیگه سری نیستند و تو هم لازم نیست در حفاظتشون یقه خودتو جر بدی و هم اینکه کسی نمیتونه تهدیدت کنه که بگم حالا؟ مگر دو تا گزارش قبلی ویکی لیکس با ویدیو و عکس یادتون نیست که چه شلوغی و های و هویی راه انداختن. ولی تا همین یکهفته پیش که اسم ویکی لیکس دوباره توی اخبار پیدا شد، دیگه کسی یادی هم از اونها میکرد؟ نخیر. این یک طرف ماجرا هست اونطرف دیگه ش اینه که حداقل مردم اینجا دنبال اینجور اخبار نیستن و اگر ویکی لیکسی نباشه که یکخورده غلغلکشون بکنه اونا هم صد سال دنبال این جور اخبار نمیرن. با وجود این هنوز سئوال بر طرف نشده که ویکی لیکس داره واکسن اطلاعاتی به ما میزنه؟ والا من یکی که حسابی گیج شدم. باید از مجتهدین پرسید جونکه اونا  هم از همه چیز خبر دارن و هم استغفرالله دروغ نمیگن.

۳ نظر:

Alireza Akbari گفت...

ما همه گیج شدیم
نگران نباش
درست نمی‌شه

پریسا گفت...

خوشحالم که همین اطراف هستی اردوان جان

بی بی گل گفت...

حضرات که به پیروی از دایی جان ناپلئون گفته اند کار،کار خودشان است!در ضمن ممنون از لینکتان دوست عزیز.